Grote Oceaan Weg - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Grote Oceaan Weg - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Grote Oceaan Weg

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 September 2006 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,
Mijn laatste update vanuit Australie!
Sinds mijn laatste bericht heb ik weer flink veel gedaan en gezien. Toen we 's ochtends in de Grampians begonnen met ons sight-seeing was het zo bewolkt dat we bij de lookouts midden in de wolken zaten. Daarbij is vorig jaar 2/3 van de Grampians getroffen door bosbranden, wat samen met de mist een beetje voor een eng sfeertje zorgde. Toen het weer een beetje opklaarde de Hollow Mountain beklommen, een holle rots waar je geweldig uitzicht hebt. Ik begrijp nog steeds niet echt waarom iedereen die klim zomaar kan doen zonder begeleiding, want het was echt met gevaar voor eigen leven! Maar goed, des te leuker als je de top bereikt natuurlijk. In de Grampians ook veel dieren in het wild gezien, ook tijdens onze klim. Groepen kangaroes, wallabies (zusje van de kangaroo), emu's etc.
De dag erna zijn we doorgereden langs het eerste gedeelte van de Great Ocean Road, een geweldige weg langs de kust waar om de 5 minuten een lookout-point is. De zee is er erg wild en daardoor zijn er verschillende rotsformaties ontstaan die zeker de moeite waard zijn te bekijken. Ook zijn er veel schepen vergaan vroeger (wrakken op de bodem). Na een avondje uit de enige plaatslijke kroeg/hotel/restaurant/supermarkt in Apollo Bay de dag erna de andere helft van de Great Ocean Road gedaan, langs prachtige stranden en gezellige dorpjes. Ook zijn we gaan "koala-spotten" bij Kenneth River, een plaats met een ontzettend grote koala-populatie. De Great Ocean Road eindigt in Torquay, geboorteplaats van surfmerken als Billabong, Ripcurl en Roxy. In deze plaats een nachtje geslapen en de outletcentres bezocht. De dag erna zijn we vertrokken naar Geelong, waar een australisch koppel dat we hadden ontmoet op onze Ayers Rock tour woont. Ze hadden ons uitgenodigd om te blijven slapen en daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen! Robyn heeft ons de complete omgeving van Geelong laten zien (en nee, ze heeft echt geen 1 dorp overgeslagen), daarna heerlijk voor ons gekookt (gezond!! eindelijk een keer!! I love gekookte groenten...opeens!) en terwijl mijn was gedaan werd hebben we relaxt een filmpje gekeken. Daarna heerlijk geslapen in mijn King-size Bed Jan des Bouvrie-kamer.
De dag erna ben ik weer in Melbourne aangekomen, waar Inge al een dag eerder was aangekomen. 's Avonds de avond doorgebracht in het cafe van het Casino (grootste in Australie) en de dag erna sightseeing gedaan en naar St. Kilda geweest, een buitenwijk van Melbourne aan het strand met veel hippe mensen (mannen met wortelbroeken, hè Ing), kroegen en restaurantjes. Voor 1 keer hebben Inge en ik even de "future businesswomen with a paycheck" gevoeld ipv backpackers en heerlijk gegeten in het restaurant van een design hotel! Inge is de dag erna helaas weer vertrokken (nu ging zij de great ocean road doen), maar gelukkig heb ik inmiddels genoeg mensen om me heen verzameld in dit hostel. Een paar kende ik nog van mijn vorige keer (die wonen en werken hier) en een paar heb ik in Adelaide ontmoet en hier mee naar toe gesleurd. De afgelopen dagen hebben dus vooral in het teken gestaan van "hanging out and sleeping in", winkelen en een klein beetje sightseeing.
Over 2 dagen vertrek ik al naar Hong Kong (oehhhhh echt spannend) en na 2 dagen daar kom ik weer op Schiphol aan. Hoewel ik echt een geweldige tijd heb hier weet ik wie en wat er thuis op me wacht en dat zorgt ervoor dat ik me verheug om weer terug te zijn. Het is gewoon precies goed zo!
(fotos volgen zsm, hopelijk deze middag, maar ik moet daarvoor naar een internetcafe want in het hostel is de computer beveiligd voor up- en downloads)

• 17 September 2006 - 05:28

Bonma:

Nou, lieve schat, je hebt je tijd wel erg goed benut!!! Ik heb genoten van al je verhalen , je hebt zoveel gezien! Toch weer fijn als je weer in Nederland bent !! Tot spoedig en massa's liefs bonma

• 17 September 2006 - 08:13

Joene:

Hee susjuh! Wederom klinkt het ongelooflijk cool! Toch geen kangoeroes doodgereden he ? En neem je ook nog een koalabeertje voor me mee? Dan zijn Kylie, Simon, baby-kangoeroe en slang niet zo alleen en kunnen ze Australische praten met elkaar ;-) Geniet van Hong Kong!!

xx

• 17 September 2006 - 08:25

Janna:

hee meis, ben stiekem blij dat je alweer snel naar NEderland komt hoor, Vind het super om al die stoere en spannende verhalen van je te lezen. Wist wel dat je zo was hoor!!
    Heniet nog van je laatste week!! tot snel
    kus kus

• 17 September 2006 - 11:01

Mamma:

Van de creepy Grampians naar de schitterende uitzichten vanaf de Great Ocean Road: het ziet er allemaal weer indrukwekkend uit.
    Wat gaat het opeens hard: over 5 dagen weer thuis en over 11 dagen alweer bij ons in Andalusië!
    BIG HUG van mamma

• 17 September 2006 - 16:28

Willemijn:

Hey nicel leuk dat je bijna weer terug bent gaan we lekker eten heb ik gehoord met Mariek.Noog veel plezier in hong kong!kus wil

• 18 September 2006 - 17:04

Val:

Lieve schat!
    Leuk verhaal! Nog leuker, DAT JE BIJNA TERUGKOMT!! Ik heb je gemist! Geniet nog van de laatste dagen en tot heeeeel snel!!!
    kusjes