Fraser Island - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Augustus 2006 | Australië, Alice Springs

Hey Allemaal,
De berichtjes volgen elkaar wel in rap tempo op he??? Sorry hiervoor, maar om te voorkomen dat totaal verschillende plaatsten door elkaar gaan lopen in mijn berichtjes hier alweer een update-je.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat jullie begrijpen dat ik niet iedereen persoonlijk kan beantwoorden omdat ik niet al mijn tijd achter het internet wil zitten. Maar ik ben hartstikke blij met de berichtjes van iedereen!!
Gisteren ben ik teruggekomen van mijn uitstapje naar Fraser Island, het grootste zandstrand van de wereld. Het valt onder de World Heritage, waaronder bijvoorbeeld ook de Grand Canyon en het Great Barrier Reef vallen.
Ik denk dat de foto's redelijk voor zich spreken, de diversiteit zoals die me al meerdere malen heeft verbaasd in Australie is zeker ook terug te vinden op Fraser Island. Buiten geweldige mooie dingen te hebben gezien heb ik 3 dagen heerlijk gegeten en geslapen en zelfs nog ge-jacuzzied bij zonsondergang!! Wat een dagen!
Gistermiddag ben ik teruggekomen in Brisbane en heb ik een rustig avondje gehad, want vanochtend om 5 uur moest ik al op voor mijn vlucht naar Alice Springs. Daar aangekomen heb ik het gevoel alsof ik best wel 1 of 2 dagen zou kunnen gebruiken om te acclimatiseren. Wat een verschil met de eastcoast zeg! Alice Springs ligt midden in de woestijn en het is een veel kleiner plaatsje. Hier ook voor het eerst echt tussen de aboriginals, die hier volgens mij toch het grootste gedeelte van de bevolking uitmaken. Het is best even wennen en ook een beetje angstig, want de aboriginals hebben het niet zo op blanken/toeristen en na zonsondergang moet je dus ook zeker niet meer het hostel uit, tenzij je een taxi neemt. Overdag moet je de hele tijd zorgen dat je ze niet recht in de ogen kijkt, want dat is een belediging in hun cultuur. Even wennen dus! Ik had bedacht om woensdag dan op een 3-daagse camping-tour te gaan naar o.a. Ayers Rock, maar tot nu toe blijven ze hier beweren dat ze alleen morgen nog een plekje vrij hebben. Ze zeiden dat ze er alles aan gingen doen om te kijken of ze iemand anders konden verplaatsen naar een andere groep, maar het lijkt erop dat mijn last-minute-geboek toch een keertje iets minder goed gaat uitpakken. Maar goed, geen drama, gewoon daarna even paar daagjes rust.
Mensen die ik ontmoet die een reis doen zoals ik zeggen allemaal: When i go home, i'll need a holiday!! En dan kan ik gerust antwoorden dat mij inderdaad een vakantie staat te wachten als ik terugkom (Spanje), haha!!!
Goed, ik houd het kort want over een paar dagen heb ik weer voldoende te vertellen over Uluru/Ayers Rock en omgeving!
Heel veel liefs uit de desert,
Nicole

  • 27 Augustus 2006 - 07:54

    Joene:

    Heee Susjuh!!! Ah het is weer echt fantastisch? Heb je Simon al gevonden? Hopelijk iig hier wat meer touristen om je mee te amuseren; Ik wil wel zo'n champagnepool voor mn verjaardag :-) Hier alles goed, nog steeds alleen maar stromende regen: dus wij zijn jaloers!!! GENIET ERVAN SUSJUH! xxx Broertje

  • 27 Augustus 2006 - 07:59

    JAnna:

    Hee ik zie wat nederlands op je hoofd!! BEn zoo jaloers op je zonnige foto's, volgens mij bestaat hij hier niet meer! Ook al maak je me steeds jaloers ik kijk weer uit naar je volgende verhaal kus

  • 27 Augustus 2006 - 08:59

    Tessa:

    Ik ben terug van mijn vakantie en heb net al je verhalen en je foto's gezien. Wow, wat geweldig allemaal zeg!! Echt super leuk om te lezen en te zien wat je allemaal mee maakt! Andalusie was trouwens ook geweldig, ik ga je zeker nog wat tips geven voordat je daarheen gaat! Maar geniet eerst nog maar even van deze fantastische reis! X Tes

  • 27 Augustus 2006 - 10:50

    Thomas:

    Everywhere you go, you always take the weather with you... en dus regent het hier al sinds je wegbent. Nog 30 dagen en dan zon, zee, strand en... Nicole! Miss you!

  • 29 Augustus 2006 - 19:27

    Val:

    He lieverd!
    Wat heerlijk zon,zee, strand en cultuur! Heerlijk! precies het tegenovergestelde van hier! Geniet ervan!
    Kus!!!

  • 30 Augustus 2006 - 22:29

    Meloe:

    He SIS! How's life downunder? Klinkt weer hopi chill allemaal... Beter maak je wat meer foto's, das leuk voor het thuisfront! Over 5 dagen hoor ik daar ook weer bij, want dan ga ik terug naar NL! :( Ik wil niet meer colle!!! Verheug me wel super erg om je weer te zien (is echt TE lang geleden hoor!) Geniet er nog van... Tot de volgende knoop! X Malu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2006

Laatste dagen Melbourne en Hong Kong

17 September 2006

Grote Oceaan Weg

08 September 2006

Even weer een beetje thuis

01 September 2006

Can this get any better?

27 Augustus 2006

Fraser Island
Nicole

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 19486

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: