Can this get any better? - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Can this get any better? - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Can this get any better?

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

01 September 2006 | Australië, Alice Springs

Lieve allemaal,
Na mijn trip naar Uluru/ Ayers Rock weer een update van mij uit Alice Springs. Mijn trip was geweldig en ik ben superblij dat ik het gedaan heb!
Ten eerste hadden we een ontzettend leuke groep en gids, wat er alvast voor zorgde dat de sfeer goed was. De eerste dag vertrokken we om half 6 richting Kings Canyon voor een superindrukwekkende hike van 5 uur. Met nog een kleine cultuurschock onder de leden (2 dagen ervoor zat ik nog op Fraser Island) heerlijk rustig alles op me kunnen laten inwerken. 's Avonds reden we naar een afgelegen stuk land waar ik voor het eerst in mijn leven heb gebushcamped in een "swag", een soort van combinatie van een matje en slaapzak. Toen ik met een paar australische wijntjes achter de kiezen in mijn slaapzak naar boven keek en de heldere sterrenhemel zag, was de angst voor slangen, dingo's en spinnen geheel afwezig en viel een zeer gelukkig meisje in slaap. De ochtend erna begon vroeg (nog donker) en koud, want we hadden een grote dag voor de boeg. 's Ochtends wezen hiken in Kata Tjuta (de Olgas) en daarna op naar Ayers Rock (Uluru). Na 2 dagen geroepen te hebben dat ik de rots niet zou beklimmen (er is een redelijk issue omdat de plaats heilig is voor de aboriginals, ook al gaan er dagelijks honderden mensen naar boven, en omdat het gevaarlijk is; er zijn al 36 mensen bij omgekomen) vond ik het erg moeilijk om te laten toen ik er eenmaal aankwam. Twijfel alom en een half uur praten met verschillende mensen heeft me uiteindelijk toch doen besluiten hem wel te beklimmen. De discussies die mensen hierover willen voeren bewaren we wel even voor als ik terug ben. Ik ben achteraf erg blij dat ik het gedaan heb. Uit mijn groep hebben 3 mannen en ik (stoere meid!) de top bereikt. Het was echt een once-in-a-lifetime-iets.
's Avonds naar het circus gegaan wat "zonsondergang bij Ayers Rock" heet, met weet ik hoeveel dag-touring-cars. Daar gegeten en weer een mooie plek uitgezocht om de nacht door te brengen onder de sterren. De ochtend erna een rustig plekje gevonden voor de zonsopgang en ontbijt, waarna we een wandeling hebben gemaakt om de rots heen. En toen weer de lange reis terug naar Alice Springs (6 uur ongeveer). Na 3 dagen mochten we dan eindelijk douchen (wat een stinkbus hadden we op het laatst, zeg!) en dat was natuurlijk heelijk! Het geheel afgesloten met een geweldig diner in het hostel en een kleine party die extra gezellig was door de leuke groep en geweldige gids.
Uit de groep heb ik zo veel leuke mensen leren kennen, sommige waarmee ik waarschijnlijk nog verder zal reizen en andere (australiers) die ons hebben uitgenodigd bij hun te komen logeren (ze wonen aan de Great Ocean Road, waar ik over een week/2 weken zal zijn). Al met al een van de vele hoogtepunten van mijn trip dus. Terug in Alice Springs heb ik de afgelopen 2 dagen vooral gerelaxt en dingen op orde gebracht en vanmiddag ben ik met een dorm-genootje naar het Kangaroo Rescue Center geweest. Veel kangaroos worden doodgereden. Als ze nog een baby'tje in hun buidel hebben blijft deze vaak nog een paar dagen leven. Bij het Kangaroo Rescue Centre voeden ze die baby's verder op tot ze weer terug de natuur in kunnen. Het was zoooo lief!!! Het stel wat dat Rescue Center vrijwillig runt heeft gewoon 13 kleine babietjes die ze de hele dag knuffelen en voeden, want ze hebben heel veel liefde nodig om te kunnen overleven.
Zaterdag vertrek ik naar Adelaide, maar af en toe vraag ik me echt af: Can it can any better than this??
Sorry voor het lange bericht, maar korter dan dit kon ik het echt niet maken.
Hoop dat alles goed gaat bij iedereen en hoop snel van jullie te horen!!

  • 01 September 2006 - 05:56

    Mamma:

    Geweldig, die foto's!
    Goede reis naar Adelaide en weer BIG HUG

  • 01 September 2006 - 06:35

    Janna:

    Ooh neem die kangaroo stiekem mee in je tas!! Ik wil er een hebben !! OOh je bent echt stoer bezig hoor!! Das wat anders dan de limbrichterheide (of bestaat ie niet ?)
    MIjn vakantie zit er bijna op vanaf volgende week intro en dan serieus aan het werk, ooh dan zal ik nog jaloerser op je worden.
    tot snel kus kus

  • 01 September 2006 - 07:17

    Bonma:

    o, wat heb ik genoten van je verhaal!!. Helaas kwamen de foto's bij mij niet goed door.
    Reuze flink dat jij die rots bent gaan beklimmen !! XXXXXXX

  • 01 September 2006 - 07:27

    Margot:

    Woooow! Indrukwekkend...
    Doe mij ook maar zo'n lief babietje :)
    Lfs, Margot

  • 01 September 2006 - 08:07

    Chris:

    Coole foto's....
    Geniet er nog van!!!

  • 01 September 2006 - 08:13

    Joene:

    OOOOOhhhh ikke bijna jarig en wil zo'n kangaroo-weesje!!! zal m heel veel knuffelen! Het ziet er allemaal uniek en fantastisch uit! echt super hoor!! en fijn dat er wat meer leuke mensen zijn :-) Geniet ervan HUGGG, broertje

  • 01 September 2006 - 08:29

    Roos:

    Wow! Echt super verhalen en foto's! Geniet er nog van.. Grts, Roos

  • 01 September 2006 - 08:46

    Inge:

    Wat een ge-wel-di-ge foto's!!! Nou, ik zat nog even te twijfelen of ik de trip van Adelaide naar Alice Springs en Uluru zou gaan, maar ben bij deze om! Gaaf zeg!!!
    Kan je me misschien nog doorgeven hoeveel dagen je ongeveer kwijt was met de hele trip? En hoe ben je naar Alice Springs gegaan? Gevlogen? Ooohhh, heb nog zoveel vragen!!!! ;-)
    ENJOY!!!!
    -xxx- Inge

  • 01 September 2006 - 09:37

    Janine:

    Hey Nicole,
    Ben weer terug van vakantie en ben gelijk achter m'n computer gesprongen om te kijken hoe jouw reis verder verlopen is. Zo te zien erg goed! Wat een geweldige foto's maak je! Ik heb ook heerlijk genoten van m'n vakantie, maar het haalt het niet bij jouw verhalen! Heel veel plezier nog, dikke kus

  • 01 September 2006 - 11:28

    Kris:

    He Nic,
    geweldige reis lijkt me zo.. Geniet ervan!!
    liefs Kris

  • 01 September 2006 - 15:32

    Suus:

    Geweldig, die foto's!!!
    En wat schattig die baby kangoroe's.. Geniet er maar goed van... In Nederland is alleen maar REGEN!! Bah niks aan!

    Kus Suus

  • 02 September 2006 - 10:53

    Val:

    Ohhh Nicole!!
    Fantastisch!! Vooral die kangaroos! Meenemen!! Je foto's zijn super! Zie echt dat je het heerlijk hebt! Geniet! Dikke puun!

  • 02 September 2006 - 16:12

    Petra:

    Hey Nicole!
    die kangaroo´s wat lief!! Ik volg je nog steeds!! Echt te gaaf wat je allemaal meemaakt!! Ik ben inmiddels verhuisd en begonnen met m´n baan als docent, gister eerste les ooit gehad ging supergoed!! Geniet er nog van! Dikke kus!!

  • 03 September 2006 - 09:59

    Alex&marjolein&roos:

    Hi!
    Al die geweldige foto's en verhalen maken ons op zo'n regenachtige, donkere dag als vandaag wel een tikkeltje jaloers! Goed te lezen en te zien dat je zo aan het genieten bent aan de andere kant van de wereld. Maar knuffelen met een baby kun je hier over een maandje of 5 ook! Alles gaat goed met ons, alleen snakken we inmiddels wel naar een paar zonnige dagen. Nog veel plezier. Liefs van ons.

  • 05 September 2006 - 17:47

    Marly:

    Wat een prachtige foto's! Ik wil wel een kangarootje voor in de tuin. Neem je er een mee?
    Zit je opeens in een mooi zonnig land dat in diepe rouw is omdat hun held Steve Erwin zich door een rog heeft laten steken. Hij had beter met krokodillen en slangen kunnen blijven omgaan ... blijkbaar toch een stuk veiliger !!!!
    Lieverd blijf genieten van alles wat je nog gaat meemaken en zien.
    Liefs Marly

  • 07 September 2006 - 19:38

    Gerry En Marinus:

    Hoi Nicole, ook wij hebben al je geweldige verhalen gelezen met de daarbij behorende foto's. Wij zijn echt trots op je dat je dit allemaal doet zo in je eentje. Geniet nog maar lekker. Wij logeren hier een paar nachtjes bij Thomas in jullie leuke huisje. Groetjes van ons en tot over een paar weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2006

Laatste dagen Melbourne en Hong Kong

17 September 2006

Grote Oceaan Weg

08 September 2006

Even weer een beetje thuis

01 September 2006

Can this get any better?

27 Augustus 2006

Fraser Island
Nicole

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 19486

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: