Even weer een beetje thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Even weer een beetje thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Even weer een beetje thuis

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

08 September 2006 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Allereerst weer superbedankt voor de berichtjes van de afgelopen week! Hoe heerlijk om te zien dat jullie zo meeleven met waar ik mee bezig ben!!!
Tussendoor: Ik heb een mail van ING gekregen dat mijn eerste 6-maanden project zal zijn als formulemanager (reclame-kant van de marketing) bij Postbank in A'dam. Joehoe!! Just what I wanted!!

Na mijn vorige bericht bij ik nog 1,5 dag in Alice Springs gebleven en heb ik voornamelijk bij het zwembad gelegen en gerelaxt. Ook ben ik naar het Reptile Centre geweest waar ik verschillende leguanen en slangen heb vastgehouden (ENG!). Souvenir, anyone???
Vanuit AS ben ik naar Adelaide gevlogen, waar ik een dag of 5 heb gezeten. Ik dacht dat het erg saai zou gaan worden omdat er niet echt veel te doen is in Adelaide, maar uiteindelijk kwam ik nog tijd tekort. Ik ben onder andere naar de Adelaide Royal Show geweest. Dat is een enorm groot festival wat 1 keer per jaar wordt gehouden (een week) en iedere stad schijnt er een te hebben. Je moet het je voorstellen als een combinatie van de Huishoudbeurs (maar dan 2 keer zo groot), de Horecava (wijnproeverij en eten-proef-beurs) en een megagrote kermis + varkensraces, paardenraces, etc... Een groot circus dus! Een meisje van de receptie waarmee ik omging had 2 gratis kaartjes en ik mocht er eentje hebben dus dat was lief. De hele dag hebben we geproefd, geproefd en nog eens geproefd. Superlekkere wijntjes, kazen, brood met tapenades....Even zorgeloos genieten!
De dag erna ben ik met Chris (een Koreaantje die fan is van Guus Hiddink) een wijnproeverij-dag gaan doen (die stond al geboekt voor ik naar de Show ging, anders had ik het waarschijnlijk niet meer gedaan) in de Barrossa Valley, zo'n beetje de belangrijkste streek voor Australische wijn. We hebben 4 wijnproeverijen bezocht en kregen een 3 gangen-lunch, zijn nog naar wat andere bezienswaardigheden geweest waaronder de wispering wall. Het is een dam van 200 meter lang die in een curve is gebouwd. De helft van de groep ging naar de ene kant van de dam en de andere naar de andere kant en dan kan je fluisteren en dan kan de andere precies horen wat je zegt, alsof hij naast je staat. Echt heel bizar! Adelaide en de omgeving deed me erg aan Europa denken. Meer een beetje Frankrijk...maar dan met mensen die wel Engels praten. Ik vond het een heel prettige stad.
Gisteren ben ik vanuit Adelaide met de gehuurde auto vertrokken naar de Grampians National Park, in de bergen. We hebben een upgrade gekregen op de auto dus rijden nu een Holden Commodore ipv een Toyota Corolla (speciaal voor Thomas, deze opmerking ;) )Met cruise-control, airco, etc. Op het laatste moment had ook een derde passagier zich gemeld; een duitser die onze advertentie had gezien en graag mee wilde rijden. Gisteren ontmoetten we de 'mystery man' voor het eerst.....en ik kende m al! Bleek dat hij in hetzelfde hostel als ik zat in Sydney en dat we een avond hebben zitten kletsen. Wat een toeval. Zo zie je, het backpacker-wereldje is zo groot niet...
Ik heb gisteren ook een stuk gereden, aan de linkerkant van de weg en voor het eerst een automaat!! Helemaal trots op mezelf natuurlijk! Ook hadden we gisteravond bijna een kangaroo te pakken (als het donker is komen ze opeens zo opduiken) maar gelukkig net niet. Na een lange rit kwamen we aan in Halls Gap, het grootste dorp in de mountains (1 straat) waar we vannacht ook nog blijven. Vandaag hiken en morgen op naar het begin van de Great Ocean Road. Ik geniet van elke dag en kijk ook weer met spanning uit naar de volgende!!
Hoop dat met jullie alles goed gaat en heb begrepen dat het weer zich langzaamaan aan het voorbereiden is op mijn terugkomst! Love you all, tot snel!

  • 08 September 2006 - 06:32

    Joene:

    Heeee Susje! Laat die slang maar daar maar kan je niet zo'n wijngaard voor me kopen? Dat is mooi en lekker :-) Fijn dat je nog steeds zo geniet en ongelooflijk hoeveel compleet verschillende dingen je ziet en doet! Blijf genieten! Natuurlijk ook proficiat met je eerste assignment bij ING, het klinkt inderdaad heel tof!!! Veel Liefs, Broertje

  • 08 September 2006 - 07:21

    Marike:

    Meis! Wat een super verhaal weer en die foto's!!! Zit nu dus achter mijn bureau echt té jaloers te zijn!! Zit er echt geweldig uit en nu nog die Ocean Road, ook helemaal top!! Heb je die freak nog kunnen dumpen? Wat een verhaal, haha! Trouwens...woensdag testen bij ING..Dus girlie, heb je nog tips?? Have fun!! Enne, natuurlijk gefeliciteerd met je eerste project, erg leuk!!

    Dikke kus!

  • 08 September 2006 - 09:22

    Chris:

    Coole foto's... Geniet er nog van!!!

  • 09 September 2006 - 07:56

    Bonma:

    Weer genoten van je verhalen! Ik vind het zo spannend wat je allemaal ziet en meemaakt! Breng a.j.b. NIET voor mij die slang mee. Massa's liefs bonma XXXXX

  • 09 September 2006 - 08:36

    Val:

    Hey lieverd!
    Jeetje met die wijngaarde lijkt het idd net Europa!
    Mooi mooi! Je verhalen zijn fantastisch leesvoer!
    Die slang vind ik wat minder! Was ie giftig?!
    Het weer trekt hier idd bij! Heerlijk toch nog een nazomer! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Je opdracht voor de ING klinkt super! Alles gaat voor de wind!
    Geniet ervan en een hele dikke kus!

  • 09 September 2006 - 21:36

    Janna:

    Denk dat ik die hoedjes van die schoolkids ook maar in Nederland ga invoeren heel schattig hihi. Is dit de slang waar je het op msn over had?? stoer van je hoor!! Ik kom erachter dat ik door jouw verhalen zo'n behoefte heb om op vakantie te gaan terwijl ik net 2 maanden vakantie erop heb zitten!!
    tot snel kus kus

  • 15 September 2006 - 15:10

    Otje:

    Hey Nick,
    Ik geniet nog steeds van al je verhalen en foto's. Het weer in Nederland is top, ga straks waarschijnlijk chillen op het strand. Verder heel erg druk, spss :-( maar ook veel leuke dingen :-). Morgen vrij, dus dan stuur ik je een update x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2006

Laatste dagen Melbourne en Hong Kong

17 September 2006

Grote Oceaan Weg

08 September 2006

Even weer een beetje thuis

01 September 2006

Can this get any better?

27 Augustus 2006

Fraser Island
Nicole

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 19486

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: