Go Katoomba! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Go Katoomba! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Go Katoomba!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Augustus 2006 | Australië, Brisbane

Hey allemaal,

Weer een update van mij, dit keer vanuit Brisbane. Ik ben hier gisteren aangekomen na een geweldig weekend in de Blue Mountains. Ik zal beginnen waar ik de vorige keer ge-eindigd was:
Uiteindelijk ben ik een dagje extra in Sydney gebleven en ben ik naar Paramatta gegaan, een suburb van Sydney. Vooral de boottocht er naartoe was erg mooi.
De dag erna de trein gepakt naar de Blue Mountains. Na 2 uurtjes zit je middenin de bergen, in het dorpje Katoomba. Mijn eerste middag daar gelijk een hike gedaan en ik had gelijk mijn nieuwe hobby gevonden! Vroeg naar bed en de dag erna met de bus naar Blackhurst gegaan om daar o.a. de Grand Canyon Walk te doen. Die gaat helemaal naar beneden, tussen twee klifs in, door het regenwoud. 2 uur lang heb ik gewandeld zonder iemand te zien en alleen maar met de waterval-geluiden en dierengeluiden op de achtergrond. Meesten van jullie weten wel dat ik niet echt een nature-freak ben ofzo, maar dit was echt indrukwekkend! 's Middags terug naar Katoomba gegaan en daar nog een paar uur gehiked. De dag erna de trein gepakt naar Wentworth Falls met 3 Duitse meisjes die ik in het hostel had leren kennen en de hele dag daar gehiked.
Terug in Katoomba had ik afgesproken met Sarah en Rozz, twee engelse meisjes die 8 weken in Katoomba hebben gewoond en daar nog regelmatig naar terug gaan. Katoomba is echt een klein dorp en iedereen kent elkaar, dus toen ik de kroeg in kwam lopen in mijn eentje en hopeloos op zoek ging naar de meiden was ik een soort van toeristische attractie voor de inwoners van Katoomba. De hele kroeg was vol, want de Katoomba Devils (het rugby-team van Katoomba; rugby is hier groter dan voetbal in Nederland) hadden voor het eerst in 54 jaar de cup gewonnen. Gekkenhuis!!!
Om 12 uur werd de kroeg gesloten en ging het feest verder bij de Coach, en ik, Katoomba's nieuwe inwoner (weliswaar tijdelijk) MOEST natuurlijk mee. Geweldig leuk feestje!
De dag erna liep ik als een pakezel naar het station en vloog de deur van de kroeg open: Alle rugby-mannen waren nog steeds aan het feesten en ik werd de kroeg weer ingesleurd. Toen ik duidelijk maakte dat ik echt moest gaan kreeg ik bagage-hulp tot aan de trein! Hoe ontzettend vriendelijk die Australiers zijn, daar kan ik af en toe echt niet over uit!!
Gisteravond gevlogen vanuit Sydney naar Brisbane en vanochtend een tour geboekt naar Fraser Island. Helaas kon ik mijn vluchtdata naar en van Alice Springs niet wijzigen (geen plaatsen beschikbaar) en ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat ik te weinig tijd heb hier. Zo moet ik waarschijnlijk het Koala-knuffelen laten schieten (ahhhhh....) en kan ik niet naar Surfers' Paradise of Withsundays. Maar goed, het is zoals het is en ik geniet ontzettend van alles wat ik wel meemaak ipv te kijken naar wat ik niet kan doen.
Morgen vertrek ik via Fraser Island en daar blijf ik dan 3 dagen. Zondagochtend vlieg ik naar Alice Springs en kan ik weer tot rust komen. Geniet van de foto's uit de Blue Mountains!!! Iedereen die denkt dat ik mooie foto's kan maken: nee in het echt is het veel mooier en ik ben helemaal niet zo trots op mijn foto's!!
bedankt voor alle berichtjes, blijf vooral posten, vind het superleuk om te lezen!!!

  • 22 Augustus 2006 - 02:48

    Maluke:

    Heey sis!

    Ben ik een keer de eerste Yoeheeey!!! Super gaaf man, en zeker wel mooie foto's hoor! Natuurlijk kun je niet alles in 7 weken zien, maar probeer je te concentreren op de dingen die je wél kan doen!!! Veel succes met je zoektocht naar Simon... en tot je volgende berichtje! Heeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en kusjesss! Miss YOU !

    Malu

  • 22 Augustus 2006 - 06:40

    JAnna:

    Ik geef Malu gelijk zelfs de foto's zijn super! Dan moet het in het echt idd nog mooier zijn. Geniet van alles wat je wel kunt zien maar vergeet de andere dingen niet want dan ga ik over een paar jaar gewoon terug met jou!!!
    Ik ga vandaag heerlijk naar een kuuroord, me laten verwennen en daarna na de intro in Delft!! Daarna beginnen de colleges blleeee
    tot snel kus kus

  • 22 Augustus 2006 - 07:12

    MammaMarja:

    Hoi lieffie, Hoopte vanochtend al op Blue Mountains' foto's, en voilá! Gelukkig kon je blijkbaar zondag toch nog lopen, (en dus ook feesten, haha).
    Veel plezier op Fraser Island en ontwijk Katie!
    BIG HUG

  • 22 Augustus 2006 - 08:31

    Hannelore:

    Hoi Nicole,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het gaat je blijkbaar ook goed af om mensen te vinden om dingen mee te doen. Super! Wij zijn omze spullen aan het pakken voor 5 dagen op de camping bij Ommen. Tsja, dat is dus even wat anders. Het is ook als een soort test om te kijken hoe het echte camperen bevalt met Jannes. Oppas hebben we dit keer dicht in de buurt want opa en oma gaan ook. Dat biedt dus ook weer leuke perspectieven om weer eens wat anders te zien dan de kinderboerderij en de glijbaan. Hopen dat het weer een beetje meewerkt.
    Veel plezier nog met je nieuwe hobby en de rest van alle leuke dingen die je nog gaat doen!
    Groet Hannelore

  • 22 Augustus 2006 - 09:29

    Inge:

    DAMN, wat een hoop gehike! Moet ik dan toch die überlelijke hikingboots gaan kopen?! Of zou ik 't ook redden op m'n Birkenstockjes...?!
    ENJOY! -x-

  • 22 Augustus 2006 - 10:27

    Janine:

    Hee Nicole!

    Hier dan eindelijk een berichtje van mij! Sorry dat het even duurde, maar ik volg je verhalen wel hoor. Echt geweldig om te lezen!Geniet ervan!Ik ga donderdag naar Bulgarije en mail je weer als ik terug ben.

    Veel liefs Janine

  • 22 Augustus 2006 - 11:15

    Bonma:

    Enig, schat om je nieuwe avonturen weer te lezen. De fot's spreken voor zich. Fijn dat je zo geniet !! Liefs XXXXXX

  • 22 Augustus 2006 - 12:16

    Joene:

    Heeeee susjuh!

    Weer supermooi! Ben weer superjaloers maar geniet met je mee... hopelijk is t toch ook een beetje gezellig buiten t hoogseizoen, zo ziet t er wel uit! Hier mis je helemaal NIX, pooring rain 24/7... HAVE FUN!!!!

    Liefs Broertje

  • 22 Augustus 2006 - 12:20

    Frank:

    Zijn er in Australië eigenlijk ook nog dingen die NIET leuk zijn?

  • 22 Augustus 2006 - 18:10

    Petra:

    Hey Nicole,
    Jeetje wat maak je veel mee!!! Wat ontzettend gaaf!! Ik volg je verhalen op de voet!! Blijf vooral zo genieten!!! Dikke kus Petra!!!

  • 24 Augustus 2006 - 15:43

    Tanya (ex Partner In Crime ;-) ):

    Hey meid,

    Super en stoer zeg jou verhalen! En die dieren, hoe extreem schattig!!
    Hopelijk ben je max. aan het genieten :)

    Met mij gaat ook alles goed, ben nu aan het verhuizen (moet er per sept hier weg zijn) en ik heb ook een job!!!! vanaf oktober..

    Kunnen wij als workin\' girls na jou vakantie een x lekker gaan spenden in Eindhoven/A\'dam or wherever :)

    Hike ze nog,

    xxx Tanya

  • 26 Augustus 2006 - 11:03

    Manon:

    Heel je verhalen en de foto' s zijn super! Ik ben echt onwijs jaloers! Ik ben net terug van vakantie en moet gelijk weer aan de bak..Geniet ervan!!
    x Manon

  • 26 Augustus 2006 - 20:13

    Val:

    He meis!
    Ik heb zojuist een reactie geschreven bij je vorige bericht!!! Kun je m daar ff lezen! Hahaha!
    Kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2006

Laatste dagen Melbourne en Hong Kong

17 September 2006

Grote Oceaan Weg

08 September 2006

Even weer een beetje thuis

01 September 2006

Can this get any better?

27 Augustus 2006

Fraser Island
Nicole

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 19502

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: