Lovin' Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu Lovin' Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Kirschbaum - WaarBenJij.nu

Lovin' Melbourne!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Augustus 2006 | Australië, Melbourne

Hi there mates!
Na een lange vlucht vanuit Amsterdam via Hong Kong (ik zou zondag vertrekken, maar het vliegtuig was kapot; na 5 uur wachten in het vliegtuig konden we weer terug naar de haven en zat ik nog een nachtje in Amsterdam) kwam ik uiteindelijk toch dinsdagavond aan in Melbourne. Het hostel wat ik had geboekt bleek een zeer goede keus, gelijk mensen leren kennen en laat in bed. De dag erna heb ik een wandeltocht gemaakt door de stad en ben ik 's middags met 2 mensen uit het hostel de Melbourne Gaol gaan bezichtigen (= de oude gevangenis, waar vroeger dus alle Engelse gevangenen naar werden vervoerd). 's Avonds weer veel te laat gemaakt in het hostel en de dag erna naar de Royal Botanical Gardens geweest. Helaas is daar in de winter niet zoveel aan :(. Aan het eind van de middag bovenin de Rialto Tower geweest, het hoogste kantorencomplex van het zuidelijk halfrond. Geweldig uitzicht en mooie zonsondergang gezien!
Gisteren ben ik met een jongen uit het hostel op excursie gegaan, even goed de toerist uithangen met camera de hele dag in de hand! Wijnproeven, kangaroos en wallabies voeren, wombats knuffelen en helaas naar Koala's alleen maar kijken, want in Victoria (provincie waar ik nu ben) is het aanraken van koala's verboden. Misschien nog iets voor later in Brisbane dus...Aan het eind van de middag zijn we naar de pinguin parade geweest: iedere dag komen de "little pinguins" het strand op waggelen om naar hun eigen holletjes aan de kust te gaan. Voor het licht wordt gaan ze dan weer terug. Ze komen in groepen aan op het strand en je loopt dan direct naast ze mee naar boven. Het was echt super om te zien, maar het is echt één groot circus. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel chinese toeristen bij elkaar heb gezien!!! En dan mocht je ook nog eens geen foto's maken dus je kunt je de frustratie voorstellen. Hoe dan ook, het was echt een "ahhhhh wat gaaf dat ik dit aan t doen ben-moment". Die heb ik hier al best vaak gehad eigenlijk!
Mijn trip tot nu toe is alles wat ik me ervan had voorgesteld en meer zelfs, behalve het weer wat erg tegen zit. Jammergenoeg zijn de foto's daardoor ook niet echt mooi geworden, mijn camera houdt meer van de zon geloof ik.
Vanmiddag ga ik met een nieuw-zeelander uit het hostel nog naar de wijk St. Kilda en vanavond vertrek ik met de nachttrein naar Sydney samen met 2 meisjes uit mijn hostel. Ik kom aan het eind van mijn trip nog terug in Melbourne dus dan kan ik alles bekijken waar ik tot nu toe nog geen tijd voor heb gehad (waarschijnlijk zowieso naar een aussie-rules-football match).
Bedankt voor alle berichtjes op de site en via email, ik vind het heerlijk om te lezen!! Ben erachter gekomen dat berichtjes via mijn nederlandse gsm niet of maar heel gedeeltelijk aankomen, dus helaas is dat niet mogelijk (thanks T-mobile voor dit speciale abonnement voor Australie...). Ik heb wel een australisch nummer nu, voor de mensen die wat beltegoed over hebben:
0061-419200365.
Talk to y'all when i'm in Sydney,

Liefs, Nicole

  • 12 Augustus 2006 - 03:55

    Roos:

    Hey Nicole,
    Wat gaaf zeg, met je backpack naar Australie! Heb ik ook altijd al een keer willen doen en ooit zal het er van komen. En nu ik jouw verhalen lees en foto's zie weet ik het helemaal zeker! Ik hoop dat je een super tijd hebt en met je backpack vol mooie herinneringen en foto's weer veilig terug komt! Leuk idee trouwens, deze site. Misschien iets voor mij als ik in India/Nepal zit (al weet ik niet of ik daar veel internet-mogelijkheden zal tegenkomen). Veel groetjes, GKMW-Roos

  • 12 Augustus 2006 - 07:17

    Janna:

    OOhh klinkt echt allemaal super!! HEerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Hier valt het weer ook tegen hoor dus verlang nog maar niet naar NEderland terug!! Super veel pleizer nog en ik kijk al uit naar het lezen van je volgende avonturen kus

  • 12 Augustus 2006 - 07:38

    Mamma:

    Meissie!
    Wat leuk om die eerste fotoos te zien. Leuke aanvulling op de verhalen aan de telefoon. Goede reis naar Sydney en tot dan.
    BIG HUG

  • 12 Augustus 2006 - 07:54

    Bonma:

    Heerijk dat je het zo naar je zin hebt,je verhaal is enig omte lezen en de foto\'s vind ik super. Blijf genieten!!! liefsXXXXXX

  • 12 Augustus 2006 - 08:17

    Joene:

    Susjuh wat supercool! Het klinkt super en ziet er fantastisch uit; K vind de fotos ook wel heel tof hoor maar wslk in t echt nog indrukwekkender; Klote van de vlucht maar da's snel vergeten... de diertjes zijn zoo lief, neem je er een voor me mee? ik wil er wel zo een. Geniet ervan!!!!

  • 12 Augustus 2006 - 08:41

    Thomas:

    Meissie, vette foto's! Ik vind het echt werelds dat je dit allemaal meemaakt. Die zonsondergang moeten we maar eens overdoen! En trek je dan ook die jas weer voor me aan? :-)

    Luf you!

  • 12 Augustus 2006 - 10:05

    Marike:

    Wow, echt heerlijk allemaal!! Melbourne is ook zooo gaaf en je foto's zijn (ondanks het weer) echt super! Vond het leuk om je even via MSN gesproken te hebben! Geniet ervan Meis! Hele dikke kus

  • 12 Augustus 2006 - 16:23

    Frank:

    Ben jaloers. Punt uit.

  • 12 Augustus 2006 - 18:04

    Inge:

    Hé Nic,
    Super om je eerste verhaal te lezen; ik zat er al met smart op te wachten! Heel gaaf om te lezen dat je inderdaad meteen met allerlei mensen op stap bent... Ik krijg nu toch ook wel HEEL VEEL zin om te gaan!!! Nog 3 weekjes, dan vlieg ik je achterna! Heel veel plezier in Sydney; let me know where the hot-spots are!!!
    Dikke zoen,
    Inge

  • 13 Augustus 2006 - 02:10

    Sietske:

    Hey Nicole,
    Ik geloof dat wij in het zelfde vreselijk vertraagde vliegtuig hebben gezeten van Cathway. Gelukkig ben je nog heel en veilig aangekomen. Moest jij ook nog overstappen in Singapore? weet jij trouwens of we geld terug kunnen krijgen?
    Ik ben nu in Perth voor een aantal weken en ga dan richting de East coast. Waar ga jij heen?
    Groetjes Sietske

  • 13 Augustus 2006 - 11:41

    Nicole:

    Reactie op bericht van Sietske: Als je me mailt op nini_kirsch@hotmail.com kan ik je makkelijker antwoorden!!! Thanks!

  • 14 Augustus 2006 - 19:55

    Loetje:

    Hey colle!
    Wat vet man!! Echt super leuk wat je al allemaal hebt gedaan... en wat een liefe beestjus!!! Ik hoop dat je in Sydney ook een mooie tijd hebt, en dat je maar een hoop foto's maakt zodat ik een beetje kan meegenieten! (Curaçao heb ik nu ook wel gezien!!!) Hey sis, take care and keep your eyes wide open!! Heeel veel liefs en XXX Malu

  • 14 Augustus 2006 - 20:02

    Margot:

    Heyhey wereldreizigster!
    Klinkt goed die verhalen van je! Super joh! Het enige wat ik kan zeggen: enjoy! Lfs, Margot

  • 15 Augustus 2006 - 09:00

    Petra:

    Hey Nicole!!
    Wat onwijs leuk om te lezen hoe je leuk je het hebt!! Oh die beestjes!! Hoe lief! En hoe dik kan een wombat zijn? Te leuk!! Het weer is hier ook zwaar niks, dus troost je met de gedachte! Ik ben blij dat je veel van die blije momenten hebt gehad!! Ik moet zeggen dat ik je wel mis... Echt superleuk om te lezen en te zien dat je het leuk hebt en dat het goed met je gaat!! Wat een gedoe op schiphol! Man 5 uur wachten is lang! Met mij is verder ook alles goed, het huisje is bijna af! Nog 2 weken dan gaan we erin, eerst nog naar lowlands! Hoop snel weer iets van je te lezen leuk!!
    Dikke kus en nog veel plezier!!!

  • 15 Augustus 2006 - 10:22

    Chris:

    Nicole,

    Zo te lezen, heb je het goed na je zin... Mooie foto's...
    Heel veel plezier en geniet ervan!!!

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2006

Laatste dagen Melbourne en Hong Kong

17 September 2006

Grote Oceaan Weg

08 September 2006

Even weer een beetje thuis

01 September 2006

Can this get any better?

27 Augustus 2006

Fraser Island
Nicole

Actief sinds 20 Juni 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 19504

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: